2008 m. spalio 22 d., trečiadienis

Latviai ir kiti

Šiandien išmokau naują latvišką žodį.
Radau tokį skelbimą: "Pazudis melnais kakis" ir ten telefonai, blabla... Išvarčiau, kad tai koks nors "žudantis juodas katinas". O, pasirodo nė velnio. Google translate pasakė, o paskui Vytas man dar pasakė, kad "pazudis" reiškia - dingęs, dar kitaip - pražuvęs. Na, ok ok, gal dar tas juodas katinas kur nors dar yra. Bet esmė, kad kartais gūglio vertėjas irgi veikia :) Juokingai visgi atrodo, kai nori išsiversti kokį žodį į kinų kalbą :D Kaip patikrinti ar teisingas vertimas? Belieka pasitikėti? Pvz. žmogus kiniškai bus 男人. Naisss :)

4 komentarai:

  1. šiaip 男人 reiškia "vyras" :) Pirmas hieroglifas reiškia būtent vyrišką lytį, o antras žmogų. Jei pabandytum google versti kinų->lietuvių po vieną hieroglifą, tai būtent taip ir gautum. Google greičiausiai naudojo anglų kalbą kaip tarpinę t.y. žmogus -> man -> 男人

    Kaip supratau prancūzų tavo mėgstama užsienio kalba. Aš univere bandžiau mokintis, bet dėstytoja savo mokymo stiliumi sugebėjo išmušti bet kokį norą. Taip ir likau su "je ma pelle ..." :P

    AtsakytiPanaikinti
  2. tai kad tie hieroglifai identiški :p
    taip, prancūzų mano darbo kalba. aš ją universitete dar mokiaus, tai dabar labai džiaugiuosi, kad galiu dirbti, sakykim, beveik pagal specialybę. dar ji man ir patinka labai. ir aš greičiau šneku prancūziškai nei lietuviškai :D
    o išmokti prancų nėra jau taip sudėtinga. tik reikia praktikos. pradedant nuo to, kad tavasis je ma pelle rašosi je m'appelle :p

    AtsakytiPanaikinti
  3. jie nevienodi - norint pamatyti reikia fontus windozej suinstaliuoti :)
    pirmas hieroglifas pvz atrodo taip

    http://www.kanji-a-day.com/dictionary/kanji-detail.php?id=1334

    su europietiškom kalbom tai tikrai nėra sunku - išmokai anglų, o kitos jau lengvai einasi. Gal dar kada nors sugrįšiu prie prancūzų :) Va su kai kuriomis azijiečių jau gerokai sudėtingiau, nes ten sakinių struktūros labai skiriasi.

    AtsakytiPanaikinti
  4. žaviuosi žmonėmis, kurie turi valios mokytis tų visokių kringelių :)

    AtsakytiPanaikinti