2009 m. balandžio 7 d., antradienis

Kas yra KERS ir kodėl Bugatti Veyron

Man buvo įdomūs keletą techninių dalykų, kuriuos su brolio pagalba išsiaiškinau iki galo.
Ne paslaptis, kad man patinka F1 varžybos, apie kurias jau rašiau.
Man labai smalsu buvo pamatyti, kaip tiksliai veikia tas žaisliukas vadinamas pas juos KERS (kinetinės energijos rekuperacijos sistema). Kas žiūri varžybas, gali stebėti, kaip tas daiktas veikia. Jei nematėt, pažiūrėkit kurias nors varžybas, ir kai važiuoja koks Alonso ar Massa, tai kai rodo koks greitis, ten stabdymai visokie ir apsukos, ir yra toks baterijos laukelis. Ten labai įdomus dalykas. Bolido vairuotojas jau kai nori geriau važiuot, pamygia mygtuką ir brrr į priekį greitai greitai. 6 sekundes gauna iki 80 arklio galių :p Ta energija susikaupia stabdymo metu, ir kai reikia, vairuotojas tą energiją gali panaudoti. O visas principas atrodo vat taip (pas Ferrari yra baterija):

Šneka itališkai, bet viskas labai vaizdžiai parodyta. Ir kalba taip maždaug kaip ir parodo.
O, pavyzdžiui, Honda turi kitokią truputį sistemėlę, bet principas tas pats. Jie nenaudoja baterijų, o smagratį (nuo žodžio smagus ratas :)) Tai mechaninė KERS. Pažiūrėkim atidžiau:


Tai va. Kokios įdomybės ant svieto.
Dar gerulis daiktas buvo tas, kad išsiaiškinau kas tas yra V16. Tai yra V formos variklis, kuris yra siaubas. Patikslinu: tai variklis, kuris turi 16 cilindrų. Tingiu čia smulkiai aiškint, bet esmė visokiuose stūmokliuose, vožtuvuose, turbinose ir šiaip daug ten visko :)) O kaip važiuoja tokia mašina, galima pažiūrėti čia. Kodėl Bugatti Veyron? Todėl, kad tai legalus automobilis su V16, su kuriuo belen kaip gali lakstyti ir kuris baisiai brangus ir gaminamas pagal užsakymus tik :)
Keletas klausimų iš viso to iškilo:
- Kam reikia tokių galingų mašinų kaip Bugatti?
Ir kitas iš F1:
- Kodėl F1 lenktynėse nedalyvauja nė vienas pilotas amerikietis?
P.S.: Į pastarąjį klausimą turiu šmaikštų atsakymą, bet vis tiek jis lieka retoriniu. O atsakymas tai, kad amerikiečiai turi savo Nascar lenktynes į vieną pusę ir ratu, o jiems gerai. :)
P.P.S.: Prirašiau nesąmonių, bet man, asmeniškai, visa tai buvo įdomu. Aišku, aš nemoku paaiškinti profesionaliai, bet man tai užtenka, kad nors kiek suvokčiau tokias technologijas.

6 komentarai:

  1. Na apie ta V16 tai nesupratau biski:D
    Pas maniski fiatuka v16 ir jis visai nezveris:D
    Vadinas nebutinai zverys su v16 buna. Siaip apskritai tame nieko nenumanau tai gal ir nusisnekejau kazka.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Kaina dar to bugacio man patiko 1.1kk euru:D

    AtsakytiPanaikinti
  3. ne tai kad nusišnekėjai, bet neteisingai suvoki V16 variklį. šitas variklis yra su 16 cilindrų, o tai yra tikrai daug, kurie išdėlioti V forma.
    tavo Fiatukas turbūt yra su 16 vožtuvų. užrašyta turbūt kad 16 Valves: pvz. vienas cilindras turi keturis vožtuvus - du išmetimo ir du įsiurbimo ir realiai pas tave yra keturi cilindrai, liaudiškai keturi kaušai. nors būna visokių kitokių variacijų.

    AtsakytiPanaikinti
  4. ta proga, anekdotą prisiminiau:

    Ar žinote, kad Volkswagen Golf turi 5 kaušus?
    - 4 po kapotu ir 1 už vairo.
    :))

    AtsakytiPanaikinti
  5. Anekdotas negirdėtas, o ir paaiškinimai geri :)
    Tik amerikonai turi ir indycar kurį derėtų lyginti su formule :)
    Kodėl nascar važiuoja ratu? Todėl, kad žiūrovas neatsiimtų dalies pinigų, jei nepamatytų bent vieno trasos posūkio :D

    AtsakytiPanaikinti
  6. hmm, Indycar negirdėta visai. reikia pažiūrėt, kas ten per velnias :)

    AtsakytiPanaikinti